måndag 2 juli 2012

En bit tak på plats


Så här såg det ut när jag kom hem från stallet idag. Micke och barnen har varit duktiga på sin första semesterdag :)

Norpan var mycket bättre i sitt knä idag. Inget svullen alls faktiskt så det var bara på med alla grejjer och ut i skogen. Tyvärr så hade det ramlat två gikantiska träd öven kalhygget där jag tänkt rida så jag kom inte bort till vägarna på "andra sidan". Jag fick ta skogen hem igen och sedan rida på slingan.
När jag kortade upp tyglarna så tog det bara en liten liten stund innan hon kom ihåg vilken form vi hittade så fint sist. Hon frustade och var riktigt nöjd med sin låga dressyrform. Behöll den när jag travade igång oxå! Inget bråk alls :)
Provade lite galopp oxå och den var superfin. Runda fina språng och i nästan samma låga form som i traven! Superkul! Däremot så ville hon inte fatta höger galopp alls... Jag lyckades ett par gånger men det kändes mest som tur. Däremot så var den också ganska fin! Inte som vänster men nästan. Det blev ju även då kanske tjugo fattningar i vänster galopp. Hon satte verkligen under sig och galopperade nästan på stället. Väldigt fin fastän det var fel! :) Tänk vad petig man ska vara!

Nu ska jag gå och lägga mig
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar