fredag 15 juni 2012

En vägg till på plats

Eller vägg och vägg... reglar som så småningom skall bli en vägg :)




Jag tycker nog att snickarn ser rätt så nöjd ut :) Idag har han även haft proffshjälp från Willy i Bygglov! Det ni! (Eller så var det kanske en pensionär vi känner ifrån Täby... ;-) ) Fast jag har ju inte varit hemma så vad vet jag :)


När vi kom hem från dagis så tog vi lite snacks och tittade på bygget. Vi har börjat prata om midsommarfesten nästa vecka och nu tjatar barnen om picknik varje dag så det här var dagens picknik :)

Jag har varit och ridit oxå. Tog en sväng i skogen först. Hon var lite överpigg och stressade fram mellan träden... Fortsatte vara lite pigg och jobbig även när vi gick in på ridbanan sen. Det blev en hel del galopp och mycket övergångar men det gick väl sådär... Det blev inte någe programmridning alls. Det var liksom ingen idé... Dessutom så tappade hon en halv framsko medans vi var ute i skogen så jag ville inte rida för mkt så hon skulle börja få ont. Hoppas nu bara att vår snälla hovslagare har tid att fixa lite nya dojjor till lillfisen. Hon skulle faktiskt behöva skos runt om men för tillfället får det räcka med den trasiga. Eller jag kanske ska hoppas att hon inte har tid så kan jag inte åka på söndag!! :)
I morrn har jag så mkt planer så jag avvaktar nog med att dra dem alla här utan återkommer med utfallet i stället! ;-)
Nu ska jag lägga mig i soffan och chilla framför teven!
Hörs!



1 kommentar: