söndag 17 juni 2012

En dressyrtävling

Hon verkade ha sovit gott den lilla tofsmesen och var lugn och glad när jag kom till stallet strax efter sex i morse. Jill kom strax efter mig och satte igång med att sy knoppar medans jag bar ut alla grejjer i bilen och kopplade på släpet!
Så här blev knopparna!

Vi var andra ekipage på plats i Hallstavik. Jag red fram ganska länge, nästan en timme. Hon kändes jättefin på framridningen och jag hade koll på vänsterbogen. Fick till böjningen i ganaschen som Jill tjatar om hela tiden :) och hon flyttade sig för skänkeln. Hon blev lite stark i galoppen men kändes ändå okej. Vi måste träna mkt mer på galoppen tills nästa gång. Hon blir lite stressad så fort jag börjar galoppera och sen springer hon mest omkring... När jag var nöjd med henne så skrittade jag en stund tills jag fick gå in i collectingring och rida.
Där blev jag spänd och hon lyssnade inte över huvudtaget. Jag travade runt och red lätt lite men fick ingen vidare känsla. Sen var det dags att börja. Hon kändes spänd och tryckte lite innåt i hörnen och jag tyckte mest att jag höll på att studsa av hela tiden. Hon gjorde det hon skulle och så men var inte alls lika fin som innan. Efter den ena galopplängningen så fick jag inte tillbaka hene och hon laddade för att hoppa staketet så jag fick ta tag ordentligt och då saktade hon av till trav i stället fastän vi skulle ha galopperat en kortsida till. Det var väl den enda riktiga missen vi fick. Sista bågen i trav innan uppridningen kändes jättefin. Då slappnade hon äntligen av igen.

När jag red ut så kom Jill på att hon glömt att filma... Suck... Dessa gravida kvinnor och deras minne! :) Hon var i allafall nöjd och sa att det sett så bra ut så. Yeh right! Tydligen så var även domaren blind för jag fick helt okej poäng... Så jag antar att det inte var alls så illa som det kändes... Tänk om man hade haft film på det hela... :)
Jag fick en 3:a på avbrottet i galoppen, tre 7:or på traven och tre 5:or. 59,06%.
Hade vi bara fixat den där galoppen oxå så hade vi fått godkända poäng. Så jag antar att jag ska va ganska nöjd i allafall!
Domarens kommentar blev
"Prydligt men ibland lite stark o på. Markera övergångar mer. Lycka till :)"

Vet inte om ni ser men... här är det i allafall!
Måste bara poängtera att utan Jills hjälp sista veckan så hade det aldrig gått så här bra! Tack!

Vi hade tur med vädret oxå. Det kom bara några enstaka droppar medans jag red. När vi lastat in henne och skulle åka hem så började det regna riktigt ordentligt och det höll ju i sig resten av dagen.




Hon vill verkligen inte vara med på bild min lilla skrutta!

När vi kom hem så fick hon gå ut i beteshagen tillsammans med Mirre och Esperon, Lottas två valacker. Det gick jättebra och hon hade inte alls lust att hälsa och gosa med dem för det fanns ju sååååå mycket gräs. Nu ska hon gå där och äta sig tjock och fin hela sommaren. Hon ska dock inte ha semester! Vi har ju sista tävlingen om två veckor så fram tills dess kommer det vara full fart. Efter det får hon väl ta det lite lugnare nån vecka och sedan vila helt ett par veckor medans jag har semester och har lite annat för mig. Sen hoppas jag att vi är igång igen tills nästa säsong kommer igång nån gång i mitten slutet på augusti.

Kram Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar