söndag 1 april 2012

En snöig helg

Jag kan väl kanske konstatera att jag i allafall blev frisk ganska snart efter att jag började äta allergitabletter...  Tog två st på onsdag förmiddag, efter lunch åkte jag hem och la mig och sov några timmar. Min snälla pappa hämtade barnen på dagis och satte dem framför teven och kom sedan upp och kollade om jag inte ville komma ner och göra lite "gokaffe" vilket jag såklart gjorde :)
Torsdagen spenderade jag i soffan och sängen. På fredagen sov jag till lunch och när jag vaknade så kände jag mig ganska frisk igen. Två dygn ganska exakt tog det. Så fort går väl inte en förkylning över...? Eller?
På lördag förmiddagen åkte jag till stallet och försökte mig på att tömköra en superöverpigg Naomi... Hon var väldigt snäll och hade överseende med mig en bra stund men sen tog jag av henne grejjerna och släppte henne i ridhset så hon fick springa av sig en stund! Det tyckte hon var mycket bättre än att ha mig släpandes efter i några snören! :)

Sedan kom mamma och pappa över och vi fikade och lekte och lagade middag som även Hans och Jill kom över och åt. Vi gjorde egen pizza och det blev inte en smula över! (förutom det som Vilmis inte åt upp och det var ingen annan heller som ville äta hennes geggiga leftovers... märkligt... )

Idag longerade jag Åmisen en stund innan jag satt upp och det var verkligen en bra grej! Då fick hon springa av sig och jag slapp kämpa mig blå för att hon inte skulle springa ifrån mig när jag suttit upp! Superfin var hon idag! :)

På eftermiddagen åkte vi hem till kusinerna i Edsbro. Thyra fyllde år igår men då kunde vi inte åka dit eftersom jag inte hade några vinterdäck på bilen och det var lite av snöstorm ute... Så vi fick fika och middag där idag i stället! Tack för det!
Jag passade på att få min lugg lite klippt oxå. Perfekt!
Barnen älskar verkligen sina kusiner och blir överlyckliga så fort man nämner att man ska åka dit. Det är så roligt!
Vilma är även väldigt fascinerad av lille Elvin, Marie och Niklas minsting. Hon tycker att han är så gullig och vill bara klappa honom på huvet hela tiden! Idag skrattade han åt henne oxå, då var hennes dag gjord!
På vägen hem hamnade vi mitt i värsta hagelskuren! Vi var tvngna att springa in så fort vi kunde... Usch!

Nu ska jag ta och hoppa i säng för i morgon blir en lång dag med möte mellan 8.30 och 9.00 och sedan mellan 9.30 och 16.30... Suck...

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar