onsdag 4 januari 2012

En liten svacka

Ibland så kommer det såna här perioder när man bara inte orkar skriva eller hinner eller ens vet vad man ska skriva. Jag är inne i en sån nu. Jag har lite mkt på jobbet så här hinner jag inte och när jag kommer hem och väl får låna datorn av Anton så är jag för trött och går och lägger mig i stället :)
Dessutom så är ju alla hemma lite mer eller mindre småsjuka så ingen sover väl särskilt bra på nätterna... Trött helt enkelt... Vädret hjälper ju inte heller direkt till för att pigga up nån, regn och mörker bara... Åh vad man kan klaga... =/
Vi har i allafall gjort lite roliga grejjer. Vi hade en jättetrevlig nyårsafton hemma hos Jenny och Magnus. Marie och Niklas var oxå där och alla våra åtta barn! Det bjöds på en helt suverän trerätters!!! Blandade skaldjur med aioli till förrätt, oxfile med potatisgratäng, sås och "gröna grejjer", till efterrätt blev det en chokladkaka med glass och marinerade ananasbitar! Helt suveränt rakt igenom! Tack för det!
Vi åkte hem så vi kunde fira tolvslaget hemma med en varsin "minichampagne" och titta på raketer! Mysigt!
Dagen efter bjöd på lite lätt huvudvärk men det var det värt! :)

Både lördagen och söndagen när jag var i stallet och tog hand om Pelle så var det en bil som åkt av vägen i kurvan precis vid stallet på samma ställe... Full utryckning bägge dagarna med brandbilar, poliser och ambulans. Inte skoj! Pelle är riktigt pigg och busig nu när han vilat ett tag. Skojigt! :)

Jag har även hunnit med att rida Naomi några gånger. Hon är en väldigt pigg och framåt och bestämd dam. Jag gillar henne men vi måste nog jobba ihop oss lite mer innan det ser helt städat ut! ;)
Det visade sig att Naomi och Joelle som Angelica brukar rida har samma pappa, As De Thurin, som dessutom Arnold har ridit och tävlat. Världen är bra liten! De är ganska lika till utseendet också alla tre! De är i allafall fuxar med bläs och strumpor :)
Jag får försöka hitta leta reda på några bilder så ni får se :)

Kram och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar