söndag 8 januari 2012

En lagom seg söndagseftermiddag

Barnen ligger uppe och sover middag men jag "får" inte sova nu för då somnar jag aldrig i kväll och det vore ju dumt eftersom det är måndag i morgon och jag ska åka och jobba medans Micke och barnen är hemma. De har planeringsdag på dagis och alltså stängt. Knasigt!
I morse åkte jag till HelgÅby och hjälpte Lotta att släppa ut hästarna och sen skrittade vi ut i skog och mark i drygt en timme. Red tvärs över några kalhyggen och vi var tvungna att hoppa över både diken och stockar. Kul tyckte Naomi :) Jag höll i mig i manen =/
Lotta och hennes man äger HelgÅby och Lotta har 7 egna hästar och resten är inackorderade. Totalt ca 35 boxplatser. Mest travhästar men även en och annan ridhäst. I "mitt" stall står det ett femårigt travsto som tävlas. En fd travhäst, två shettisar, en oinriden unghäst och två ridhästar, Naomi och Mirre. Alltså 7 hästar i sex boxar. Småkillarna delar box. De är Lottas barns ponnisar. De heter Nalle och Lucas. Barnen heter Linus och Lucas.... Många Lucas blir det. Ett av stallen hyrs helt och hållet av Micke och hans dotter, så där bor det nog bara hopphästar/ponnies. Gården har eget ridhus på 20x60 m en ridslinga, en rundbana och en rakbana. Dessa tre är alltid sladdade och fina så det finns alltid nånstans att rida :) Även om det som idag är stenhårt. Ni kommer nog få höra mer om detta:)

I går kom mamma och pappa hit. Pappa var barnvakt och jag och mamma åkte till Ikea i uppsala och handlade lite. Så smidigt det gick när varken barnen eller pappa var med! :) Sen hem och åt god middag allihopa. Micke kom hem från sin fotbollsturnering oxå och fick lite mat.

I fredags var jag i stallet en sväng på morgonen men sen var barnen och jag inne och softade hela dagen. Barnen är fortfarande lite småsjuka så de orkar inte så mkt. Vilmis har lite ont i öronen och feber till och från. Vi andra är mest snoriga.

I torsdags efter jobb och stall så åkte vi hem till Jenny som fyllde år och fikade och hade trevligt. Mkt folk var det där och vinet tog slut... ;) Jag körde ju visserligen! :)

Nu ska jag gå upp och väcka barnen och gå ut lite innan mörkret invaderar oss :)
Hörs!

1 kommentar:

  1. Skönt att slippa ha pappa med! Pappor är inte ikeamässiga!!!

    SvaraRadera