onsdag 23 november 2011

En tidig morgon

Helt otroligt att jag faktiskt lyckades gå upp redan tjugo över 5 i morse!! Tog det lite softare än vanligt och var på jobbet 06.37. Mkt nöjd med mig själv! :)
I går hände det inte mkt utöver det vanliga. Kom ifrån dagis vid fem med två skitsura barn som inte ville åka hem utan vara kvar där heeeela dan.... Innan vi kom hem och in och av med kläder och fick igång TV´n så var väl klockan halvsex och jag började med middan. Köttfärssås och spaghetti blev det :) 


Jättegott!

Självklart ingen pasta på min tallrik utan massa goda grönsaker :)
När vi var klara med maten var klockan halvsju. Jag gick ut till kaninerna och städade lite och försökte hitta yxan så jag kunde fixa lite småpinnar och tända i kaminen men det var så mörkt så jag hittade den inte. Lyckades tända med massa tidningar och tändvätska i allafall. Snacka om stanare ;-) Hur skulle man klara sig utan "stockholmsnäver" ?
Sen var det på med pyjamasar och borsta tänderna och sen satt de framför Bolibompa medans jag duschade och sen var klockan nästan åtta och dags för välling (till Vilma då för Anton har ju fyllt 4 och slutat med välling ;-) ) och hopp i säng.
Det blev lite te och Dr House för mig. Skön kille det där :) Sen godnatt

I måndags var dagis stängt så morfar fick äran att komma och leka med barnen några timmar medans vi jobbade. De hade varit på långpromenad och kollat på fiskarna nere i sjön.
De hade ju inte sett några men de var glada ändå :)
Jag gjorde broccolisoppa med ägghalvor och räkor till middag.
Anton vägrade äta men vi andra tyckte det var okej :)

Nu är det strax dags för lunch och i kväll skall jag åka till stallet!
Kram och hej!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar