söndag 6 november 2011

En lugn och skön helg

Det blev uteritt på båda hästarna i går. De skötte sig fint båda två :) Hade sällskap av Cornelia och Hallon när jag red Pelle, det var skönt med lite draghjälp! ;)

Några bilder på fina Nenneman

Jag hade i allafall borstat under sadeln! =/

På eftermiddagen åkte vi till Edsbro och släkten. Först fikade vi och åt goda små munkar som Fanny hade bakat i sin nya munkmaskin! Visste ni att det fanns nåt sånt? Typ som ett våffeljärn som man hällde smet i och så blev det små söta munkar! Mkt gott!
Sen god älgfärsgryta med bröd och chokladmousse till efterrätt!
Efter maten fastnade jag och Fanny i några spel på mobilen! Sjukt kul :) Det finns en jättefin bild på mig och alla barnen på Jennies blogg!
Vi blev sittandes i soffan till ganska sent innan vi släpade oss ut till bilen. Så skönt att bara hänga och mysa lite.
I förmiddags var vi ute och fixade till kaninerna och gick på en promenad. Efter lunch åkte jag till stallet och på dagens schema för Pelle stod det hoppning. Han tycker verkligen att det är askul! Han är aldrig så på hugget och alert annars när jag rider som när vi hoppar! Riktigt duktig är han oxå. Så kul! Cornelia och Hallon hoppade oxå med oss och Maria var banpersonal (och fotograf) och ändrade och höjde på vår begäran! Tack Maria för det!

Bilderna blev lite suddiga men han är högt över och kan man ha mer spetsade öron? :)

Sen blev det hem och laga jättegod middag och byggde en jääääättelång tågbana i typ hela vardagsrummet! Nu har jag suttit framför datorn i flera timmar (snart två i allafall) och strax är det dags för sängen. I morrn är det måndag och jag ska verkligen försöka gå upp när klockan ringer :)
God natt och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar