lördag 12 november 2011

En kylig morgon

Kl 0815 vaknade jag av väckarklockan i morse. Då var det tyst som i graven här hemma. Anton låg i Mickes säng, Micke i min och jag i Vilmas och Vilma i spjälsängen :) Helt rörigt.
Jag koka kaffe och åkte till stallet. 0910 hade Vilma vaknat och väckt resten av sömntutorna.
Angelica jag och Sara red ut i kylan. Jag gnällde på kalla tår, A på kalla händer och S på kallt ansikte... Burr.... Det blev mest skritt och lite trav. Alla hästarna skötte sig bra. Sen red jag Pelle på ridbanan. Jill ska tävla KM i morgon så hon ville ha honom lite trimmad inför det! =/ *hihi* Jag hade fått order på att träna skänkelvikningar. Det fixade vi galant! Hoppas jag inte har förstört nåt inför i morgon nu ;-) Han gick fint i allafall (tyckte jag) och var mycket bättre i höger än när jag red sist! Gjorde kanonfina fattningar ifrån skritt. Han var på hugget! ;-)
Nu har jag städat åt små kaninerna,ätit lunch och klippt M.
Senare ska vi till mamma och pappa på middag! Nice!
Kram

1 kommentar: