torsdag 10 november 2011

En kväll i stallet

I går så hjälptes jag och Angelica åt att ta in hästarna. Det gick bra. Vi tappade ingen! ;-)
Det är himla skönt när man är två faktiskt när man inte riktigt kan lita på vissa av de små sötnosarna :-)
Sen bar jag fram två små sockerbitshinder och ställde innan för spåret på ena långsidan. Där tränade vi sen på att korta och länga galoppen. Vi kunde variera mellan 6 och 9 språng emellan. Det var jag helnöjd med för att vara första gången vi provade det! :-)
Däremot så ville han inte alls släppa efter i högersidan och jag kunde inte riktigt reda ut det problemet.
Jill hade en massa förslag på vad jag borde ha gjort för att komma igenom det men då satt jag ju redan i bilen på väg hem så då var det lite sent... :-(
Sen så var jag duktig och smorde träns, sadel, gjord och ridstövlar! Så fint så!
Det är löjligt men man känner sig lite finare och rider säkert lite bättre när man har ett par blänkande ridstövlar ;-) Pelle går absolut bättre när han har fina grejjer! *Hihi*
Nu måste jag se till att få fatt på ett par tillräckligt stora senskydd oxå. Sen har jag en riktig hopphäst igen :-) De flesta skydden är för korta för hans långa vackra ben och rida med lindor känns lite för dressyrigt för min smak! ;-)
De här i svart vore fint om de passa!


Ha en bra dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar