måndag 21 november 2011

En 1-årshelg

Efter frukost i lördags så packade vi lite kvickt ihop en väska till barnen och en till oss själva. In i det sista hade jag ingen aning om vad jag skulle ha med mig. Chockade? ;-)
Åkte till Täby och lämnade barnen hos mamma och pappa och tog en "Gofika". Pappas hembakta kanelbullar (med en svag smak av chili... ). Gott! Sen iväg mot Grisslehamn och Hotell Havsbaden för att fira vår 1-åriga bröllopsdag. Inte direkt nån genväg att åka över Täby men vad gör väl det :)
Vi stannade på en mack och fyllde på godisförråden och köpte ett par tidningar (Hänt Extra till mig och typ DN till M... ) i Norrtälje sen vidare uppåt. När vi kom fram var vi lite tidiga så vi tog en härlig långpromenad i solskenet. Hoppade omkring på några glashala berg för jag var säker på att det var en säl jag såg så jag ville närmare ut för att titta på det lilla grundet som var väldigt likt en säl... :) Sen fortsatte vi längst ut på skatudden där det fanns massa spännande gamla "krigsgrejjer". Typ en platta där det antagligen stått en gammal kanon och massa ihopsjunkna gångar och annat ballt. På ett ställe hade de utnyttjat nåt gammalt betongfundament och byggt en klätterväg på. Lite coolt!




Sen gick vi tillbaka till hotellet och upp till vår svit. Utsikten är helt okej här oxå och på bordet stod en liten välkomstskål. Precis som för ett år sedan! Den här gången hade vi iofs tagit med egen Champagne eftersom den lilla skålen kostade ganska mkt extra men vi fick den visst ändå! Free of charge så att säga. Vi bråkade inte om det :)



Vi skålade i ett glas och gick sedan ner till eftermiddagskaffet med nybakta scones och diverse andra sötsaker.
Jag kanske ska tillägga att den här helgen inte alls gick i LCHF´s tecken! ;-)
Sedan gick vi till SPA-avdelningen och bastade, bubblade och satt och jäste en stund. När vi kom tillbaka till rummet vilade vi visst en stund. Vi hade bokat middag sent så vi skulle hinna njuta av eftermiddagen på rummet ordentligt :) Vi förstod att när vi tryckt i oss vår trerättersmiddag så skulle vi inte orka annat än att däcka på sängen igen!
Ner till restaurangen där det var full fart. Mkt mer liv och rörelse än sist.
Jag åt:

*Grisslehamnsdelikatesser (Najadlax, gravlax, laxost och sikrom) serveras på hembakad kavring
*Halstrad gösfilé med örtsmörsås och citronsmaksatt mandelpotatismos
*Husets äppelflarn med vaniljsås

M åt samma förätt men sedan tog han:

*Oxfilétournedos med Karl Johansvampsky serveras med potatisgratäng och pumpacrème
*Två ostar med hemlagad chutney och kumminsticks

Till detta delade vi på en flaska Rosé
Vi orkade inte ens dricka kaffe efter maten utan gick tillbaks till rummet och jäste. Kollade på nån halvknasig film till långt in på småtimmarna innan vi stängde av TV´n och gav upp för kvällen.
Morgonen efter vaknade vi vid nio och gick ner till frukostbuffen där vi tryckte i oss lite mer mat... Sen fastnade vi framför TV1000 som visade filmen 2012, helt okej film som handlade om jordens undergång... Den slutade tre minuter innan vi skulle lämna rummet så sen var det bara att kasta ner allting i väskan och dra. Tyvärr missade vi visst min telefonladdare men vad gör väl det!
Sen bar det av till Täby igen och hämta barnen (och fikade lite) som oxå haft en kanonhelg med mormor och morfar och alla lekparker inom gångavstånd. Tänk vad kul man kan ha i en lekpark! :)

Det var en helt fantastisk helg!
Jag rekommenderar alla att åka dit och ro om sig själva en stund!
Kram

3 kommentarer:

  1. Åh vad mys toppen härligt det låter ;) mums mat!! Skall ju dit på torsdag med jobbet på "planeringsdag", så om laddaren är kvar kan jag ta med den tillbaka. klart barnen haft det bra med sina toppen mormor/morfar. Kram! Jenny

    SvaraRadera
  2. Det vore ju toppen! Jag kan ringa dem och fråga om de hittat den och be dem lägga den till dig i receptionen! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja gör det :) så blir det bra !! jenny

    SvaraRadera